tisdag 31 augusti 2010

Frökens mugg

Förra hösten när jag bodde i Lund en sväng köpte jag en mugg att ha på jobbet. Men det har aldrig blivit av att jag tagit med den. Men idag har den invigts. Göttans kaffe som gör mig pigg och glad kommer nu att drickas flitigt ur min fina fröken-mugg.

När jag kom tillbaka efter en lektion idag så hade en av mina arbetskamrater lagt ett paket med näsdukar på mitt skrivbord. Så himla snällt och omtänksamt. De hör och ser när jag snyter mig dagarna i ända.

Jag blev glad. Tänk att en sådan liten gest kan göra någons dag.

Jag har för övrigt börjat tänka mina tankar i huvudet på danska. Det är märkligt i sig. Men det är ännu mer märkligt med tanke på att jag inte kan ett ord danska. Därför förstår jag inte ens vad jag tänker längre. Jäkla "Brottet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar