lördag 7 augusti 2010

Solnedgång

Jag och mamma spenderar hela dagarna på stranden. Om någon nu trodde något annat. Ja, det är där vi håller till. På stranden. Eller i havet. Igår var det 35 grader varmt. Idag har det varit 32. Det är skönt. Och lite svettigt. Men jag badar som den badtok jag är. Idag har jag varit i havet 8 gånger.

När vi gick hem från stranden idag höll jag mamma i handen. Efter ett tag mötte vi två poliser. Då sa jag: "Mamma, titta två poliser. De tror nog att du är ute och går med din efterblivna dotter. Som är 26 år." Eller så trodde de att jag var ute och gick med min efterblivna mamma. Hur som. Vi skrattade lite åt det.

Ikväll har jag och mamma suttit och tittat på solnedgången. Den är fantastiskt fin.





Sen gick vi och åt på en resturang som ligger utmed havet. Vi åt här förra gången vi var här också. Då åt jag det godaste jag någonsin ätit. Och efter att ha specielbeställt samma, då det inte längre fanns med på menyn, åt vi samma goda.

Man ska kunna se sköldpaddor i havet precis utanför resturangen. Det gjorde vi sist. Men idag var det enda vi såg en simmande man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar