tisdag 17 augusti 2010

Första dagen på nya jobbet

Jag är så trött så jag mår illa. Givetvis, precis som alltid kvällen innan första dagen på ett nytt jobb, kunde jag inte somna. Inte så mycket för att jag var nervös, utan snarare för att jag var spänd och förväntansfull. Och för att jag försöker föreställa mig hur dagen ska bli. Vilket är helt omöjligt. Men är man kontrollfreak så är man. Så försöka duger.

Jag somnade någon gång efter 2 och drömde en hemsk dröm om Johan Hellsten. Jag vaknade och var helt svettig. Jag drömde att jag skulle hjälpa honom att rymma från ett pskye där han satt inspärrad på grund av att han blivit torterad och hjärntvättad som krigsfånge. Usch, vad han var otäck och hemsk. Jag somnade om och när jag vaknade igen hade jag helt ont i magen på grund av denna dröm. Så när jag kom till jobbet var jag tvungen att skicka ett mess till honom för att få veta att han mår bra och är normal.

Idag har varit en riktig korvstoppar-dag med många nya namn, ansikten, intryck och information. Tack och lov att eleverna inte börjar förrän nästa vecka. Det ger mig tid att smälta allt lite. Första dagen på nya jobbet gick bra och allt känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar