måndag 2 augusti 2010

Bilspan

I eftermiddag har jag och mamma varit i Skövde. Det var mamma som ville åka dit och jag följde med, mest som sällskap. Inte säger jag nej till att åka till en stad med massa roliga affärer. Nej, det gör jag inte.

Mamma funderar på att byta bil så vi var och tittade på sådana. Vi tog oss till och med tid att provköra. Både jag och mamma. Och ja.. vad ska man säga? Mamma sa att man ska inte titta på nya bilar för då vill man bara ha dem. Så sant som det är sagt. Jag tycker hon ska köpa den. Men jag är ju inte heller opartisk någonstans.

När vi spanat och testkört färdigt åkte vi in till Skövde centrum där mamma bjöd på en välbehövlig fika. Sen gick vi och kikade i affärer. Ett par träningsbyxor rikare blev jag. Det finns mycket fina höstkläder ute nu. Mycket och mycket fina. Men jag vägrar inse att hösten står runt knuten. Vägrar. Inse. Jag blundar, håller för ögonen och går barbent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar