söndag 29 augusti 2010

Brottet

När jag var hos Andréa sist skickade hon med mig DVD-boxen med alla avsnitt av "Brottet". Jag la den i lådan för att gömma den. Jag vet hur det blir. Man blir helt fast och glömmer tid och rum. Som när jag satt och tittade på alla avsnitt och alla säsonger av "Buffy - the vampire slayer".

Men förra söndagen när jag började bli sjuk och det inte fanns något bra att se på tv:n plockade jag fram den. Jag tittade på några avsnitt och vart fast. Det är så himla bra och spännande. I veckan som har gått har jag tittat på ett avsnitt om dagen. De är trots allt 55 minuter långa, och dessutom 20 i antalet.

Igår låg jag här i soffan och tittade och tittade. Nu har jag bara fem avsnitt kvar. Det är så spännande. Men jag får lägga band på mig. Jag försummar annat. Nu får jag bara titta när jag gjort något redigt. Nu får jag bara titta på ett avsnitt som belöning.

Så nu - betala räkningar.
Efter det - ett avsnitt av Brottet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar