tisdag 10 augusti 2010

Amfiteatern

Här i Side finns det en amfiteater från förr. Igår när jag och mamma var ute på vårt sedvanliga stros gick vi dit. Först satte vi oss och åt Döner Kebab på torget som ligger precis bredvid. Vi hade en fin utsikt där vi satt. Jag tycker att det är så himla ball.

När vi var här sist var den inte upplyst såhär mycket. Det är väldigt fint. Jag blir imponerad och får en släng av historiaintresse när jag går runt här i staden.





Jag frågade mamma om hon tror att de som bor här förstår vad de bor ibland för historiskt arv. Jag menar. Det är från romartiden. Det är ju hur häftligt som helst. Hon svarade nej på min fråga.

Nu ska vi ge oss ut och äta middag. Och jag kanske skulle ta och köpa det där fina armbandet jag har spanat på i flera dagar.

Och just det. Jag ska på anställningsintervju. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! som jag och Lena skulle ha skrikit i falsett och kör. Lena. Låt oss skrika det tillsammans. Iiiiiiiiiiiiiiii!

1 kommentar:

  1. Hej Anna !

    Grattis till anställningsintervjun !

    Hälsning Bengt A

    SvaraRadera