onsdag 18 augusti 2010

Onsdagsmys

Jag tänker såhär: det är inte meningen att jag ska ha koll på läget. Det är inte meningen att jag ska veta hur allt fungerar, vart allt finns och vilka uppgifter alla har. Det är inte meningen att jag ska veta vilka eleverna är som det pratas om. Det är ingen idé att känna att jag är milsår efter. För det är jag.
Jag vet att jag hade samma panik-känsla när jag började på Djäkne i våras. Jag vet att allt har sin tid. Jag vet att jag inte kan få in allt på en gång. Jag vet att det reder sig.

Efter en powernap och en dusch känner jag mig nu som en ny människa som är redo för onsdagsmys. Det ryktas om tacos. Ja, tack. Jag är svinhungrig. Dessutom är det Lenas namnsdag idag. Grattis grattis till henne! Jag har rakat benen bara för hennes skull. Det är vad hon får av mig i namnsdagspresent. Nyrakade ben. Jag tror hon blir glad.

2 kommentarer:

  1. Var har du fått jobb?

    SvaraRadera
  2. Så sant så :) Önskar att jag kunde leva efter det också och inte bara veta det, men stressar tyvärr upp mig lite för lätt :S
    Sov så gott så ses vi imorgon!

    SvaraRadera