fredag 24 september 2010

Träningsvärk

Okej. Jag vet inte riktigt vart jag ska göra av mig själv. Jag kan inte stå, gå, sitta eller ligga. Jag kom nästan inte upp ur sängen. Jag låg och funderade på vem jag kunde ringa som kunde komma för att hjälpa mig. Jag har sån träningsvärk. Jag tror den kommer från helvetet. Jag och Lena Spena var på Power igår, och då blir det såhär. Jag klagar inte. Någonstans tycker jag ändå att det är skönt.

Efter powern igår duschade jag lite snabbt och begav mig hem till Ananthi. Som alltid hade hon massa roliga tidningar som jag inte kunde låta bli att bläddra i. Men det gick dåligt. Jag kunde inte vända blad, för jag var så mör i armarna. Ananthi flyttade sig närmare i soffan och satt och vände blad åt mig. Det var snällt.

Idag har eleverna studiedag. Efter gårdagen tycker jag att det är fullständigt fantastiskt. Barn föds oskyldiga. Men ibland hjälper det inte ens att tänka så.
Studiedag för eleverna innebär kompetensutveckling för oss lärare. På dagens program står bedömning, LPP och matriser.

Och idag är det fredag. Inga konstigheter med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar