lördag 11 september 2010

Kaffelördag

Ananthi ringde två minuter efter att jag vaknat i förmiddags. Jag hoppade i kläderna, drog på mig lite smink, fixade håret och begav mig till Ströget med tom mage. Smörgås och kaffe till frukost satt fint. Ananthi bjöd mig på en glass till efterrätt. Som ett plåster på hälen, som hon uttryckte det. Det var snäll och jag blev glad.

Vi gick lite på stan. Guudars vad mycket fint det finns i affärerna. Men jag höll hårt i pengarna. Bra gjort av mig. Istället sitter det nu ett par shorts och en tröja på min näthinna. Något jag måste försöka få bort illa kvickt.
Som avslutning följde Ananthi med mig till Oxen. Jag tycker ju som bekant att det är så himla tråkigt att handla, och det är så mycket roligare att handla när man är två. Dessutom erbjöd hon sig att skjutsa hem mig och mina varor.

I eftermiddag har jag och Karl druckit kaffe. Över telefonen. Så himla praktiskt. Jättebra. Jag längtar efter honom. Men jag har sagt till honom att han inte får komma hem. Jag håller på att vänja mig av vid honom. Det går sådär.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig lördagsfräsch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar