lördag 18 september 2010

Mör

Jag lyssnar på Spotify. En reklam där säger typ "Kom igång och träna nu. Lyft datorn fem gånger över huvudet". Helt ärligt tror jag inte att jag skulle klara det nu. För jag har varit och tränat Power. Hade jag spaghettiben härom dagen har jag spaghettiarmar nu. Jag är sjukt mör. Jag klagar verkligen inte. Tro inte det. Jag tycker att det är underbart. Det är gött att inte få upp armarna i håret när det ska tvättas, blåsas och plattas.

Så att lyfta datorn över huvudet är nog omöjligt. Kanske möjligtvis en såndäringa mini-dator. Men sannerligen inte den här laptopen som jag besitter. Inte heller en stationär. De måste ju förutsätta att alla har en laptop. För vem skulle få för sig att slita upp sin stationära dator över huvudet? Men å andra sidan, vem skulle få för sig att ta sin laptop och göra det? Ja, uppenbarligen jag.

Nu ska jag skjutsa hem mamma. Det är två veckor sen vi träffades, så jag ska ge henne en fetingkram. Bara för att hon är min. Och för att hon är toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar