onsdag 8 september 2010

Bra onsdag

Jag har varit hemma hos Svenne i eftermiddag och kväll. Innan jag åkte dit tog jag vägen om affären och köpte med mig korv och bröd så vi kunde grilla. Termometern visade 17 grader. Rena rama sommarvärmen ju. Så varför inte passa på att grilla? Troligtvis sista gången för den här säsongen.

Både Svenne och jag höll oss på gräsmattan nära grillen medan vi inväntade glöd. Det luktar ju så gott. Det luktar sommar och minnen. Jag ville helst stå i röken så jag kunde lukta grill länge. Men jag kunde inte stå still, så jag busade med Tigern.

Medan korven grillades spelade Svenne äppelflipper på vårt hustak. Det var roligt. Jag filmade, men filmen vart så stor att den måste komprimeras för att kunna läggas upp här. Och jag vet inte hur man gör. Så det får bli en annan dag.

Vilken bra eftermiddag och kväll jag har haft. Och bättre blev det när jag kom hem och Karl ringde. Bra dag. Bra onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar