lördag 4 september 2010

Stilla

Det är lördag idag. Det är ju dagar som denna jag har min lördagsrutin. Men det var så länge sedan jag utförde den, att jag nu anser att det inte längre är en rutin. Och det är inte för att jag inte vill, det är för att jag inte kunnat och fortfarande inte kan. Det är prutt. Och nu när förkylningen är obefintlig och jag känner mig pigg, är det ännu mer prutt.

Jag vill träna. Jag är så träningssugen. Jag vill i alla fall kunna gå ut och gå en lång promenad. Springa lite granna i den friska luften. Men efter att ha tittat under plåstret igår fick jag veta att det kommer dröja länge än, med tanke på att det inte har läkt typ någonting på 10 dagar. Efter att ha luftat mellan 9 och 14 fick vi tejpa igen såret igen.

Jag får helt enkelt bli stilla ett tag till. Helt och hållet emot min vilja. Jag hoppar nu in i duschen. Otränad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar