torsdag 16 september 2010

Onsdagsmys

Jag pekade finger åt min missfosterhäl, hoppade i träningskläderna och gick till gymmet. Jag tyckte att det var dags. Jag har inte tränat på 6 veckor på grund av semester, förkylning och annat. Lena kom hit och vi gick och tränade tillsammans. I och med det startade vårt onsdagsmys, som har haft några veckors uppehåll.

Vi pratar inte speciellt mycket med varandra när vi tränar. Vi sköter oss själva och har fullt upp med det. Vi utbyter blickar då och då. Antingen när vi tycker att det är lite jobbigt eller när vi ser någon rolig person.

Det gick bra att träna barfota. Jag märkte inte att någon tittade konstigt på mig heller. Så nu kör vi såhär så länge. Min kondition däremot är ju spårlöst borta. Jag höll på att kräkas. Min puls låg på 184 och när jag gick av crossen hade jag spaghettiben. Gött ju.

Vi gick hem till mig, jag och Lena. Duschade i tur och ordning. Sen stekte vi pannkakor som vi åt med grädde och jordgubbssylt medan vi tittade på Idol. Det var så himla mysigt.

Nu ska jag dra mig mot jobbet. Det är sovmorgon på torsdagar. Men jag vaknade innan klockan ringde. Så jag åker till verkstaden först och byter en lampa som är trasig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar