söndag 5 september 2010

Speed Art Design

Jag har haft en riktigt toppensöndag med Andréa. Jädrar anåda vad roligt och mysigt vi har haft. Vi började med en lunch nere i hamnen. Vi köpte mat från en av bodarna där nere, jag laxtallrik och Andréa en grillad smörgås. Förmodligen sista gången jag äter där nere i år. Tråkigt, men det är bara på't igen nästa sommar.

Den här helgen har det varit Speed Art Design i stan. Det har varit värsta draget med bilar, flygplan och båtar i alla former och färger. Jag och Andréa promenerade utmed kajen och tittade på både det ena och andra.

Vi passerade graffitin som var inne på den sista dagen idag. Min favvo, fisken, är dock övermålad.




Vi drog oss mot holmen där Anton åt sin middag och vi passade på och drack kaffe på maten. Efter att ha tittat på vattenskotrar som åkte i en väldig fart och jag delgett Andréa en horribel vattenskoter-historia, gick vi åter mot hamnen.

Ibland är Andréa väldigt snabb med kameran. Och ja.. nu är det förevigat. Jag körde vagnen fast jag har en princip som säger till mig att inte göra det.


Andréa undrade om jag inte kunde ställa mig så det såg ut som jag höll i det graffitimålade paraplyet. Jag är inte den som är den och begav mig över till andra sidan gatan och ställde mig. Det ser ut som jag ska till att lyfta och flyga iväg. Vi skrattade gott åt det.

När vi kom hem till mig smidde vi planer inför nästa kommande arrangemang i stan som är Skörde- och kulturfestivalen. Då ska vi vara med och tävla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar