måndag 3 augusti 2015

Två bilder

"Är hon död?" tänker du? Nej, nej. Jag har bara haft fullt upp och på kvällarna nöter vi 1864. Eftersom det är en dansk serie så måste jag läsa textningen, annars förstår jag inte vad de säger. Annars brukar jag ju blogga och titta på tv samtidigt. Det har alltså inte gått de senaste dagarna.

Jag kollade igenom telefonen för att se vad jag pysslat med. Två bilder finns sedan i fredags. Jag måste skaffa en ny mobil. Jag tömmer och tömmer, men ändå finns det inget minne kvar.

Jag och Sixten gjorde Lena sällskap till Skövde i fredags. Vi började med att äta thai-buffé och sushi. Den ena bilden är därifrån. När vi ätit upp. Bra bild. Jag är väldigt nöjd med den. 


Mätta och belåtna gick vi på stan och shoppade. Jag fick med mig en klänning och en jacka hem. Och två par stövlar till Six.

I lördags körde vi ner några flyttlådor till mamma. Sixtens rum.. Det hänger över mig. Vi får inte tummen ur. Daniel har mycket att göra utomhus innan han vill börja med det. Jag tänker att jag kan ju göra det jag kan - typ måla. Men då kan det ju inte vara saker där inne.

På kvällen var vi hos grannen och fikade. Så mycket gott fika. Oj aj, säger vågen. Mm mmm, säger jag.

Igår tvingade jag Daniel att hjälpa mig tömma Sixtens blivande rum och flytta in garderoben som stod i mitt gamla rum. Det stod redan en i Sixtens blivande rum, men den ska inte stå där sedan. Hur som så vill jag måla och byta handtag på dem. Och eftersom rummet är tomt får det fungera som en målar-verkstad tills vidare. Tills Daniel (och hans pappa) hinner tapetsera.

Sixten fick ett trötthetsanfall och kröp i babyskyddet som vi burit ut från hans blivande rum. Och fast jag körde med slipmaskinen somnade han. Tröttmössan.


Efter middagen åkte vi och mina syskon till mamma och fikade. Hon fick sina födelsedagspresenter och samtidigt passade vi på att fira Karin-dagen som var igår. Två flugor i en smäll.

Idag har jag städat husbilen och Sixten satt och rattade så snällt under tiden. Nu måste jag dock göra mig i ordning för att åka till stan och göra naglarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar