fredag 7 augusti 2015

Effektiv gårdag

Igår hade jag en effektiv dag då jag hann med jättemycket. Älskar sådana dagar. Att jag hann med så mycket kan bero på att Sixten vaknade strax innan klockan 6. Men vi låg kvar en liten stund och myste. Det är inte varje morgon han vill ligga kvar och mysa. Oftast är han ur sängen innan jag ens vaknat. Men igår så! Gosegrisen.


När Sixten fått frukost bäddade jag ur sängarna medan Sixten dammsög. Min lille hjälpreda. 


Tur att vi är lika morgonpigga båda två. Annars hade det nog varit kämpigt att få ta del av all den energi som Sixten har.

Jag satte på en tvätt och sedan gick vi ut och gick vår morgonpromenad och lagom till vi kom hem var tvätten klar. Efter dusch och frulle åkte vi till stan. Jag hämtade ut paketet med lampan och gardinen till Sixtens blivande rum, och så handlade vi mat.

Six somnade i bilen på vägen hem, och jag hann både plocka in alla varor, lägga in en ny tvätt och sola en stund innan han vaknade. Vi åt lunch och sedan lekte vi ute i det fina vädret. Vi bäddade även i sängarna och dammsög huset.

Helt plötsligt blev barnet trött igen och medan han vilade passade jag på att måla garderoberna en andra gång.

När Sixten vaknat förberedde vi inför kvällens grillning. Medan vi inväntade Daniel vek jag tvätt medan Sixten krattade gräsmattan. 

Daniel gick av sin jour igår och är nu ledig i fyra dagar. Det firade vi in med en grillning. Sååhå gott. Det tyckte Sixten också som fick smaka på potatissalladen.


Innan läggning fick Sixten sig ett bad och sedan pustade jag ut i soffan tillsammans med Ernst. Bra dag!


Idag vaknade Sixten kvart i 6. Vi var därmed hemma från vår morgonpromenad redan halv 9. Nu på förmiddagen har jag packat i husbilen och väntar på att Daniel ska bli klar med sina sysslor. Vi ska äta lunch och sedan åka till Karlstad och hälsa på Linda och hennes familj. Det ska bli så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar