onsdag 12 augusti 2015

En onsdagens

Om det är något jag blivit bättre på sedan Sixten anlände till denna jord så är det att bli effektiv ovh utnyttja alla tillfällen. Så imorse innan vi åkte till förskolan hann jag dammsuga både över- och undervåning samt plocka ur diskmaskinen. Det är ju på morgonen jag är som piggast. Och väldigt skönt att komma hem till ett rent hem.

Idag skulle vi vara på förskolan till klockan 14. Men Sixten vägrade vila efter lunch så vi fick åka hem. Det kan ha varit lite mitt fel att han inte kom till ro. Jag fick ett fniss-anfall av den hela vila-situationen. Hela golvet fullt med barn på madrasser, den lugna musiken och tre personal utmed väggarna. Jag kunde inte ta mig samman. Imorgon ska jag skärpa mig.

Vi åkte i alla fall hem och Sixten somnade såklart med en gång i bilen. Jag bar in honom och sedan gick jag ut och la mig i solen. Men där blev jag inte långvarig eftersom Sixten vaknade och var jätteledsen. Jag fick lägga över honom i vår säng och lägga mig bredvid. Och lika bra var väl det, för han vaknade flera gånger och var ledsen. Det är väl mycket som snurrar i hans huvud nu, kan jag tro.

När han vilat färdigt gick vi ut och åt eftermiddagsmellis i solen. När vi grillade hos Linda i fredags fick Sixten upp ögonen för majskolvar. Igår när vi handlade köpte jag några stycken, och som han älskar det. Jag grillade dem i ugnen en liten stund medan jag fixade kaffe och riskaka till mig.



Jag kände mig lite syster-sjuk och ringde och frågade Karin om hon inte ville komma hit. Det ville hon. Hon fick också lov att inspektera Sissens skrapsår, men hon bedömde dem som fina. Har man en sjuksköterska i familjen måste man utnyttja det.

Vi gick ett varv i trädgården och smakade på allt som gick att äta. Karin fick för sig att stövla ut i skogen och leta svamp och tog Sixten med sig så jag kunde ge mig ut på en springtur. "Har barnet ingen far?" tänker du nu. Jorå, men han har fullt upp med att klippa häcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar