lördag 15 augusti 2015

En vaken natt följt av en trött dag

Vi hade en vaken-natt inatt. Sixten vaknade och vägrade somna om. Han tänkte sig gå upp fast det var bäcksvart. En gång fångade jag honom i benen när han var på väg ner från sängen, och en gång haffade Daniel honom. Sixten var inte ledsen eller arg, utan bara vaken. Till slut, efter många många timmar, somnade han om. På mig. Mysigt.

Eftersom det inte blev mycket sovit inatt sov Sixten till 8.10 imorse. Det blev en sen morgonpromenad. Snarare en förmiddagspromenad. Hela den här dagen har varit seg. Jag har varit så trött. Jag som hade tänkt att vi skulle hittat på något roligt. Men Daniel har haft fullt upp med att såga ner häcken och jag har haft fullt med att hålla mig vaken.

Det har varit en bra dag trots allt. Vi har varit ute hela dagen och njutit av vädet; ätit grillat till middag, jag har fått lite sol på min hud och Sixten har badat i sin pool.


Framåt kvällen började även Six att krokna. Han fick ta på sig sina hörselkåpor när han studerade Daniels motorsågning och sen när vi gick in vägrade han ta av dem. Han gick här inne med dem på i över en timme. Jag trodde nästan att han skulle sova med dem på.


Kanske tycker han att jag tjatar för mycket på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar