torsdag 30 juli 2015

En torsdagens

Jag berättade ju att vi fick en live-show igår. En som heter duga. Spana in pajasen:


Imorse, innan vi ens kommit ur sängen, tog Sigge ett kort och la upp på Instagram. Hur lyckas han?


Japp. Bäcksvart. Och hade det inte varit för att Karin kommenterat det och undrade om det var Six som varit i farten, så hade jag förmodligen inte märkt det.

Vi började dagen med en morgonpromenad. Det var uppehåll hela rundan och fast det inte var särskilt varmt rann svetten av mig.

När jag duschat och vi ätit frulle gjorde vi oss i ordning och åkte till Ananthi. Hon går ju i väldigt mycket väntans tider. Hon kan bli mamma för andra gången vilken dag som helst. Åh, vad jag saknar min mage. Jag blir så sugen när jag ser gravida. Och när Sixten sover.

Och på tal om det. När han vaknat från sin eftermiddagsvila passade vi på att gå ut i det fina vädret. Äntligen! Som vi väntat. Vi gick till grannens sandlåda och lekte. Sixten var så nöjd och glad.



Efter att Sixten mer eller mindre badat i sand var det inte helt orimligt att han skulle bada. Så när vi kom in oljade jag in hans huvud med badolja för att sedan skorv-bekämpa under badet. Inte populärt alls faktiskt. Men nu är det gjort.

Jag har bänkat mig i soffan framför Ernst tillsammans med jordgubbar och kvarg. Götta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar