måndag 10 augusti 2015

Inskolningssamtal

Idag var det så dags för oss alla att åka till förskolan på inskolningssamtal. Jag kände att jag behövde stärka mig med en liten löptur innan vi åkte. Härlig morgon! 


Dock inte lika härligt att springa innan frukost. Men klockan var ju betydligt mer än 5, som den var när jag sprang innan sommaren, så jag var betydligt piggare. Men som sagt, min kondition är som bortblåst. Fast känslan efter att ha sprungit är så värt att det är en pina medan man är igång.

Efter dusch och frulle åkte vi till stan och besökte Sixtens blivande förskola. Jag har inte känt att det varit jobbigt att han ska börja. Jag känner att det är precis rätt tid, och det han behöver. Jag kan inte sysselsätta och aktivera honom i den mån han behöver nu. Men efter att vi varit där kändes det ändå lite hemskt. Inte alls roligt. Men personalen vi träffade verkade jättebra och Sixten betedde sig som om han varit där förut. Så det ska nog gå bra det här. Imorgon börjar inskolningen på allvar.

Efter mötet åkte vi till hamnen och åt glass. Första gången i år. Skamligt men ack så mysigt.



Sen åkte vi till Granngården och köpte färg. Och varsin vattenkanna till mig och Sissen.

Barnet somnade i bilen hem och medan han sov passade jag på att ligga lite i solen och sedan förbereda maten. Vi passade på att grilla nu när Daniel var ledig och vädret inbjudande.

Efter middagen klippte Daniel gräset med Sixten i knät och jag målade insidan på garderobsdörrarna. När Daniel klippt det Sixten kunde vara med på fyllde jag upp poolen och satte mig med Sixten där i. Asså, man får ju ta tillvara på det fina vädret.




Jag har också hunnit med att tvätta två tvättar och plocka i i ordning här hemma. Bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar