torsdag 13 augusti 2015

Det är torsdag idag!

Mjohodå, idag skärpte jag mig och Sixten vilade på förskolan. Hurra! Jag passade på att åka ner till stan och köpte lite kläder till Sixten. Det går åt kläder när man inte går hemma och skrotar. Han har ju vardagskläder hemma, men jag vill inte att han ska gå i ful-kläder bland folk. Där går min gräns.

Personalen skulle ringa om Sixten vaknade och var otröstlig. De ringde inte och när jag kikade in i vilorummet sov han så skönt.


Jag väckte honom vid 14 när vi skulle åka hem. När vi kom hem åt vi lite, eftersom Sixten vägrat tacosoppan. Sedan gick vi ut och gick en promenad. 

Efter att jag duschat gick vi ut igen och plockade blommor och vattnade lite i trädgården. Daniel kom hem och gjorde oss sällskap ute och Sixten hjälpte honom att kratta.


Six fick sig sedan ett bad och sen somnade han som en stock. Jag har lagt in en tvätt och tittar nu på sista avsnittet av Ernst. Nu är allsången slut, och snart även Ernst. Då vet man att det är slut på semestern.

Idag är det torsdag. Min favoritdag. Imorgon ska jag och Sixten vara hemma eftersom förskolan är stängd. Vad vi ska mysa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar