tisdag 30 juni 2015

Från pissig till skrattig

Och jag då. Vaknar imorse med ont i halsen. Sammanbrottet lurar runt knuten nu kan jag säga utan att överdriva saker och ting. Här kommer alla sjukdomar på en och samma gång, som jag hade sjungit om jag kommit från Halmstad.

Pissigt humör startade jag med denna dag. Men sen kom Andréa hit och räddade upp dagen med sin sprudlande personlighet. Vi åt jordgubbar och mjukglass, drack kaffe och pratade om allt. Underbart!

När Sixten ätit lunch vilade han i 15 minuter. Han kunde inte somna om och eftersom det spruckit upp och blivit strålande solsken gick vi ut. Vi gick ner till sjön och doppade fötterna och lekte i sanden. Jag blev helt förvånad över att det inte var kallare i vattnet. Helt klart badbart. Men eftersom vi inte hade några badkläder med oss så höll vi oss på land.




Daniel har, och har alltid tagit, säkerhet på störts allvar. Jag ligger alltid steget efter och tror aldrig det värsta. Men Daniel är min raka motsats och bra är väl det. "Nu har ju Sixten lärt sig gå" sa Daniel i söndags och älgade ut med sina långa ben och satte upp den här skylten.


Jag blev änna badsugen när vi varit nere vid sjön, så jag tog fram Sixtens pool. Jag blåste och blåste så jag blev alldeles yrslig. Sen sprang jag in och ut med hinkar med varmt härligt vatten och sen svidade vi om till badkläder och hoppade i.

Sixten tyckte nog att det var lite konstigt. Precis som han är skeptisk till allt första gången. Men efter en liten stund släppte han loss.

När Daniel kommit hem från jobbet tände vi grillen och grillade korv. Man får passa på, och man får ta vara på varje tillfälle.


När vi ätit och dukat av fick Sixten sig ett bad innan han stupade i säng. Jag har passat på att lägga över mina bilder från mobilen till datorn eftersom min mobil alltid är full och mailat mina rektorer.

Jag har precis haft ett skrattanfall för Daniel försökte döda en fluga genom att slänga den i bordet ett par gånger. Jag har väl aldrig sett på maken. Fräscht. "Har du aldrig dödat en fluga?" frågade Daniel undrande när skrattade så jag vred mig i soffan. Jo, men jag använder oftast en flugsmälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar