fredag 5 juni 2015

Det är fredag idag, och det gör mig ju så glad!

Alltså känslan när jag åkte från jobbet idag... Jag tror aldrig någonsin att jag längtat så mycket efter helg i hela mitt liv. Den här veckan har verkligen varit mer dålig än bra. Och igår kväll nådde det dåliga sin kulmen när samtliga i familjen blev osams med varandra. Hur nu det ens var möjligt med tanke på att Sixten bara är 1 år och att Daniel aldrig blir arg. Men vi lyckades. Fytti faan, vilken kväll.

När vi samtliga gick och la oss 22.30 var vi alla irriterade och ledsna (eller i alla fall Sixten och jag, Daniel var nog bara irriterad och sur) Och det är ju absolut nolltolerans mot det egentligen. Tur att ingen gick och dog i sömnen under natten.

Som tur var vaknade Sixten och Daniel innan jag åkte imorse, så vi hann alla bli vänner och en hel familj igen. Till på köpet hade jag sprungit på den bästa tiden på hela veckan dessförinnan. Bra start på dagen!

Idag har jag börjat städa min arbetsplats samt packat en flyttlåda. Det innebär att jag ligger ganska bra till tidsmässigt. Innan jag går på sommarledighet ska hela skolan vara nedpackad i flyttlådor inför hösten. Och idag var min väska så lätt så lätt. Inget jobb hem med mig den här helgen. Så skönt!

På vägen hem från jobbet stannade jag till och köpte sommarblommor. Vädret har liksom inte gjort att jag varit sugen på att plantera och greja i trädgården, men idag så föll andan på. Vädret idag. Jag har sett ut genom fönstret att det varit bra.

När jag kom hem drog Daniel nästan direkt och jobbade. Så Sixten och jag har haft en myskväll. Vi duschade tillsammans och sedan gick vi ut och planterade mina nyinköpta blommor. Det var det vi hann med innan det var dags för honom att gå och lägga sig.

Nu sover han så gott i sin säng och jag har hällt upp ett glas rödvin. Det är jag värd efter den här galna veckan.


Jag bjuder på en bild från Tyskland dagen till ära. För det är ju så tråkigt med ett bildlöst inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar