torsdag 25 juni 2015

En släng av härlighet

Idag har vår skojakt fortsatt. Vi åkte till Töreboda och där mötte Karin upp oss. Sixten såg på långt håll när Karin kom på cykeln och blev jätteglad. Vi hittade dock inga pjuks. Det är ju torsdag idag och därmed torgdag i Töret. Vi gick en sväng där och då sköljdes jag över av en våg av härlighet.


Solen sken, det var så mysigt att gå på torget med Karin och Sixten, vi köpte blommor och jordgubbar. Jag blev helt varm i själen.

Sixten och jag följde med Karin hem och drack kaffe. Sixten drack vatten såklart.

När vi kommit hem och ätit lunch och allt det där bäddade jag rent i sängarna och städade huset. Jag kan ju inte köpa fina blommor och ha huset i oreda. 


Skönt att ha helg-städningen gjord. Tjuvstartar helgen lite.

Nu har jag ätit jordgubbar med glass och tittat på Ernst. En liten släng av sommarkänsla, fastän det inte är någon sommar ute att tala om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar