måndag 29 juni 2015

Flashback

Idag har jag upptäckt att jag mår illa när jag inte ätit på ett tag. Jag måste alltså äta ofta för att inte vilja lägga en spya över axeln. Eller, varför skulle jag lägga den över axeln? Lägga en spya där jag står eller går. Eller sitter eller ligger. När nu kväljningen sköljer över mig. Så att säga.

Det har gett mig starka flashbacks till graviditeten, när jag var tvungen att äta hela tiden för att inte må illa. Same same, but different. Karin frågade mig igår om jag kanske är gravid, inatt drömde jag att jag var det och nu precis messade Ananthi och frågade. Och om jag inte visste bättre skulle jag nästan tro det själv. Men nej, så roligt ska vi inte ha det. Jag kanske har fått magsår. På sin höjd.

Sigge och jag drog till stan när han vilat sin förmiddagsvila. Bäst att passa på att uträtta ärenden innan det fina vädret kommer. Vi shoppade loss på apoteket. Det är ju inte så svårt. Och så tog vi ut euro och la ett paket på posten. Och köpte flyttlådor.

Vi har börjat greja lite i Sixtens blivande rum. Fastän han gärna får sova hos oss till han blir myndig, så tror jag att han skulle sova bättre i ett eget rum. Men ingen stress och panik över hans rum tänker jag. Jag menar, vi har ju pulat lite då och då. När andan fallit på. Och tapeter är ju redan köpta. Om vi skulle gå in för det skulle vi bli klara på en helg.

Efter eftermiddagsvilan gick vi ner och lagade mat. Det fattas matlådor till Daniel i detta hushåll. Nu finns det så han klarar sig den här veckan i alla fall. Och nästa vecka behöver han inga. För då är vi i Spain. Wihoo! Tänk. Om en vecka andas jag medelhavsluft. 

Daniels pappa kom hit, och är fortfarande här. De är ute och grejar med båtkärran. Sixten fick en Emil-mössa av sin farmor och farfar. Så fin så.




När vi fikat och Sixten ätit mellanmål gick vi ut.

Nu slaggar den lille och jag ska snart göra honom sällskap.

1 kommentar: