onsdag 24 juni 2015

Skojakt

Idag har Six och jag varit i Skövde på skojakt. Jag var ute efter ett par nya vardagsskor, ett par badskor, ett par sandaler och ett par sneakers. När vi avslutat vår shoppingrunda hade vi hittat de två förstnämnda, och det var väl trots allt de viktigaste.

Nu är det bara en och en halv vecka till vi ska åka till Spanien. Kände att det kanske var dags att börja tänka på det här med packningen. Jag, som alltid brukar packa alldeles för mycket till mig själv, är ännu värre när det kommer till Sixtens saker. Hellre ha med för mycket än för lite, är min filosofi i det hela. Jag har i alla fall börjat skriva en lista samt sonderat i vårt förråd av solskydd och i vårt hemapotek. Och i söndags gick jag igenom alla kläder Sixten fått för att se vad han har för sommarkläder. Något mer par shorts behöver inhandlas.

Jag fick ju såklart fasa ont i hälen efter att ha gått i affärer i flera timmar. Jag haltade ut till bilen och längtade efter mitt älskade Diklofenak. Så när vi kommit hem la jag mig på soffan medan Sixten roade sig med sina leksaker. Så pass rolig förälder. Men han fick sig ju i alla fall nya skor som plåster på såret. Och två tröjor. Och ett linne. 

Är han inte väldigt fin i håret? Mohahaha. Not so very much.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar