söndag 14 juni 2015

Sommarkänslor

Åh, vilken bra helg jag har haft! Ja, hur skulle den kunnat bli något annat med de förutsättningarna?

Igår började jag dagen med en morgonpromenad i strålande solsken. När jag duschat och ätit frulle fick jag en liten egenstund i solstolen medan Sixten och Daniel lekte i trädgården. Sedan åt vi lunch utomhus - årets första sill och potatis. Såå mysigt och väldigt somrigt.

Eftermiddagen vigde vi åt att följa prinsbröllopet. Jag grät så jag fick sminka om mig innan vi åkte till stan för att äta födelsedagsmiddag för Sven och Johanna på Sand. Väldigt gott och väldigt trevligt.


Idag fick Sixten och jag sällskap av K-stin på vår morgonpromenad. Vi hinner prata om mycket under den där timmen vi traskar runt. 

Även förmiddagen spenderades med K-stin. Vi satt i solen och ömsom molnen och balade en lång stund innan jag gick hem och tog tag i dagens projekt - göra altanen sommarfin. 


Men när jag kom hem hade Daniel redan startat och det visade sig bli hans projekt. Jag fick i alla fall skrubba rent trädgårdsmöblerna.



Så skönt att altanen är fin nu. Nu kan sommaren komma på riktigt! Vi är redo.

Det känns så konstigt att jag ska jobba imorgon. Jag har ju fått sommarkänslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar