tisdag 9 juni 2015

Härligt, härligt! Inte alls besvärligt.

Om förra veckan kändes lång och seg, så känns det som att den här veckan kommer gå galet fort. Det är liksom redan onsdag imorgon.

Efter jobbet igår mötte jag upp Sixten, Daniel, Sofia, Lilly och Birgitta på badhuset i Götene där de varit och badat. Vi åkte och åt mat och besökte sedan leksaksaffären. Vi var inte hemma förrän halv 7, så kvällen blev kort. Men vad gjorde väl det? Vi hade fasa trevligt. Sixten hann i alla fall få sig ett andra bad innan han stupade i säng. 

Idag kom Daniel och Sixten och hämtade mig på jobbet när jag rättat klart allting jag hade att rätta. Vi åkte till Lidköping och shoppade. Egentligen var jag ute efter en klänning till skolavslutningen och en eller ett par bikins. Men jag hittade inget av det. Men vad gjorde väl det? Vi hade fasa trevligt. Och mysigt.



Jag kom hem med en ny brevlåda. Som jag suktat efter denna! Jag tog födelsedagspengar, så man kan säga att det är min 30-års present.


Jag passade också på att köpa fler ljuskoppar till min Ernst-ljusstake. Sådant här kan man inte hitta här i Mariestad, så man får passa på.


När vi kommit hem kom Karin hit och hälsade på. Jag har inte träffat henne sedan dagen då vi åkte till Tyskland. Det är snart en månad sedan, så det var verkligen på tiden.

Och vilket härligt väder vi har! Men imorse när jag gav mig ut och sprang var det bara 3 grader. Jag fick leta fram mina vantar igen. Det gjorde inte mig något att det var lite kylslaget. Frisk luft i lungorna. Och dessutom var det ju soligt och fint.


Vilken dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar