lördag 1 december 2012

Första december

Lördag idag och då är det lördagsrutinen som gäller. Jag gick upp, åt frulle och drog till gymmet. Mitt femte besök där den här veckan. Det kändes i min arma kropp. Det var sjukt jobbigt men väldigt roligt. Ananthi plockade fram ett gammalt power-pass, så jag känner redan nu att det kommer att husera en träningsvärk i mina muskler imorgon. Göttans.

När jag duschat och gjort mig i ordning gick jag ner en sväng på stan för att hämta ut medicin åt mormor. Det var julskyltning idag, så det var härligt mycket folk på stan. När jag uträttat mitt ärende, och några till, gick jag hem och lämnade mina saker och mötte upp Daniel och sedan gick vi tillsammans ner på stan. Vi hade bestämt lunchdate med Ananthi och Anders. Men först gick vi och kikade på alla stånd och Ananthi och Danne spelade på hjul. Som vanligt vann Danne. En ädelost denna gång. Det var jättemysigt att strosa runt på stan med julmusik som strömmade ut över torget medan snön föll. Ju(v)ligt!

Sen knackade hungern på i våra magar så vi gick till Stadt och åt julbord. Så. Himla. Gott. Jag är mätt än. Vi åt och pratade och skrattade. Som vi skrattade! Jätteroligt hade vi.

När jag kom hem stod magen i fyra hörn och jag vart astrött. Så Danne och jag intog soffläge. Sen fick jag för mig att baka lussekatter. Det är ju första advent imorgon och en lussekatt hör advent till.

Medan degen jäste passade jag på att laga mat till matlådor och så gjorde jag en sats med julgodis. Och sen bakade jag lussekatter och lussebullar med mandelmassa.


Det luktar sjuukt gott här i lägenheten nu! Och nu sitter vi här med tända ljus och tittar på "Så mycket bättre". Lördagsmysigt har vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar