fredag 21 december 2012

Julstök och glöggkväll

Fatta vad gött det var när Daniel kom hem igår. Efter att ha varit borta i nära sex hela dagar. Det var precis som förr i tiden när man fick gå och längta och vänta. Men jag han precis bara pussa, prata av mig och lukta på honom innan jag drog till gymmet och körde två rejäla pass. Det kändes så skönt efter två dagars uppehåll och ett stort julbord.

Jag hann knappt torka eftersom jag ställde klockan på halv 7 imorse för att dra till gymmet igen. Jag lät så klart Danne sova men tyckte att han kunde gå upp när jag kommit hem, duschat och varit nere i tvättstugan. Jag lyckades få upp honom innan jag hungrat ihjäl så vi åt frulle ihop. Vi åt vid köksbordet med tända ljus och varsin tidning. Det kan tyckas vara en liten sak, men för mig är det helt underbart. Vi äter typ aldrig frukost tillsammans och om det skulle ske intas den alltid framför tv:n.

När jag varit nere i tvättstugan för andra gången bäddade vi ner oss i sängen och tittade på Adventskalendern. Sen åkte vi och handlade mat. Daniel har i flera veckors tid pratat om att vi ska bunkra upp inför julen så vi slipper åka och handla något mer. Och på något sätt har det här satt sig i min hjärna. Så trots att notan inte var speciellt stor så la jag hela kundvagnen full med varor. Ja, jag handlade som om varorna på ICA skulle ta slut och aldrig mer fyllas på. Därmed är nu alla skåp i lägenheten fyllda till bristningsgränsen. Det känns gott.

När vi ätit middag, som även den intogs vid matbordet, städade vi lägenheten som besatta. Sen gick vi ner på stan och handlade julklappar.

Jag var så trött så jag fick lägga mig och sova en stund medan Daniel gick ner i garaget och fixade med bilen. 

Därefter åkte vi mot Töreboda för glöggkväll hos Karin och Matthias. Det var lite av ett knytkalas där mamma bidrog med risgrynsgröt och jag med lussebullar och julgodis. Resten stod Karin för. Vi har ätit massor med gott och druckit glögg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar