fredag 30 november 2012

Julfixande

Alltså, hjälp mig. Den här dagen är under all kritik. Allt har gått emot mig. Jag har inte genomfört en enda sak utan att det strulat till sig. Jag höll på att få ett bryt. Och då var klockan inte ens 10. Jag vet inte hur många gånger jag stannat upp, tagit djupa andetag, tänkt "Anna, ta det lugnt" och sedan fortsatt.


Min snögubbe behagar inte att lysa. Inte behagligt alls. What to do? Ja, jag vet inte.. Galet störande är det i alla fall.

Men nu har jag i alla fall bytt gardiner, plockat fram allt julpynt (utom tomtarna och granen såklart), städat, bäddat rent och tvättat. Pju! Det var jobbigt. 
Och när jag var nere i förrådet för att hämta alla julsaker fick jag panik på oredan som rådde där nere. Så nu har jag organiserat och plockat i ordning där nere. Gött för själen.


Nu väntar jag på att Danne ska komma hem så vi kan åka och handla. Till dess ska jag sitta här i soffan, dricka mitt kaffe och titta på tv samtidigt som jag surfar runt. För det är jag värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar