söndag 23 december 2012

Dan före dopparedan

I förmiddags dog mitt modem, så vi har inget internet i datorn. Det var inte så roligt. Jag blev lite surig när ett nytt skulle kosta 1100 bojne. Men sen räddade Sven upp dagen då han berättade att han har ett hemma som jag kan få imorgon. Gött mos!

Dagen i övrigt började med dusch, sen frulle i sängen framför julkalendern. Mysigt!


När den var slut satte jag en lussebullsdeg, och medan den jäste gjorde jag en sats julgodis. Det är så sjuuukt mycket julgodis i kylen nu. Jag blir lite smått illamående när jag tänker på det. Men anledningen till mitt hysteriska julgodisbakande är att det ska ges bort till Daniels föräldrar och hans mormor. I övermorgon är det alltså borta.

Jag bakade ut min deg och den här gången stoppade jag ner bullarna i muffinsformen. Därmed fick de en alldeles perfekt form. 


Sen drog vi och köpte de allra sista julklapparna. Hem för att äta grynkorv och kaffet på maten intog vi på Ströget med Ananthi och Anders. Mycket trevligt!

Väl hemma igen satte jag skinkan på kokning. Som jag sett fram mot denna skinka!


Och den var så himla god. Vi åt nästan upp halva.

Nu sitter vi och tittar på uppesittarkvällen och spelar Bingolotto. Jag vann en ny lott på första spelet.


Det är sjukt frestande att lägga en fjärt. Men eftersom jag inte fjärtar ligger han säker där på min röv. Och märk väl att min baklykta är så hård att det krävs en kudde under huvudet.

Imorgon är det julafton! Jag undrar så vad som är i mitt stora paket.


Och anledningen till att bilderna är så dåliga beror på att jag bloggar från mobilen.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Vi var väl ändå på Lundstedts och ingen annanstans?! Eller vi kanske inte var på samma fika du och jag? :)

    SvaraRadera