torsdag 20 december 2012

Julledig

Första dagen på min julledighet! Jag vågar inte säga att jag har lov, för när jag råkade säga det en annan gång fick jag en liten utskällning av en kollega som menade på att eleverna har lov - vi har ledigt. Vi har inarbetat tiden och att säga att vi har lov är att undervärdera vårt arbete och att ge läraryrket lägre profession. Jag ba "oookeej".

Ah, men jag är julledig nu då. Jag ska snart dra till tandisen och medan jag ändå är i Töreboda ska jag passa på att träffa Camilla en sväng. Det var på tok för längesedan vi sågs.

Inom den närmaste tiden väntar mina absoluta favoritdagar - dagarna innan jul. Nu ska vi baka, göra godis, koka skinka, lyssna på julmusik och bara andas in alla juldofter. Jag ska bara gå omkring och mysa. Dessutom kommer två av mina favoriter inom ett kramvänligt avstånd från mig. Wiiii!



Och inte nog med det. Idag kommer Danne hem efter att ha varit borta sedan i lördags morse. Och inte nog med det. Han ska vara ledig i 12 dagar! Ledig från sitt dagsjobb i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar