söndag 2 oktober 2011

Städjävulen

Jag har under en tid sett att mina fönster varit i behov av rengöring. Jag har sett och registrerat, men inte mer med det. Under de senaste dagarna, nu när solen skinit, har det börjat störa mig. Herregud. Jag har ju knappt kunnat se ut och solen har knappt kunnat lysa upp här inne. Nja.. kanske inte så farligt, men så har jag känt.

Precis som med allt annat finns det gränser för vad jag klarar av. Idag kom så dagen när jag inte stod ut längre. Jag plockade fram min utrustning och tog mig an de skitiga glasrutorna. Jag har putsat som en besatt. Jag har putsat som om det inte fanns någon morgondag. Så pass att blodvite uppstod på mitt lillfinger.

Och sen. Sen flög städjävulen i mig. Jag har diskat alla hyllplan i badrumsskåpet, jag har hängt ut alla sängkläder, jag har städat och skurat under diskbänken, jag har städat och skurat kylskåpet. Nu sitter jag här och andas lite innan jag ska gå lös med dammsugaren. Pju! Höststädning sambostädning. Potato potato.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar