söndag 2 oktober 2011

Effektiva söndag

Jag älskar att ha sådana här effektiva dagar som denna har varit. Jag har hunnit med så sjukt mycket. Det jag hade tänkt och typ tusen saker till.

Mitt hem är som nytt. Det skiner och luktar gott. Jag öppnar skåpet och kikar in under diskbänken bara för att det är så fint där nu. Tvättkorgen är tom, proven är rättade, brödet är bakat, sängen renbäddad. Jag har gjort en power-point, jag har handlat och jag har varit hos Ananthi och druckit kaffe och snackat skit.

Nu har jag sjunkit ner i soffan och lyssnar på regnet som smattrar på mina nyputsade fönster. Mysigt. Mysigare hade det varit att ha sällskap i form av herr P. Men eftersom jag själv valt att vara här istället för där, så får jag skylla mig själv. Allt detta för att jag inte vill säga hej då imorgonbitti när han får ligga kvar eftersom han ska vara ledig, och jag åka till jobbet. Ja, så illa är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar