söndag 2 oktober 2011

Söndagsmorgon

Jag har en lugn och skön söndagsmorgon. Jag har lite självvald egentid, och det är så det är ljuvligt att vara ensam. Men jag vet ju hur det är - snart kommer jag bli sällskapssjuk. Om någon timme eller så.

Jag funderade på att ge mig ut på en morgonpromenad dagen till ära, men jag är fortfarande snorig och hostig så jag intalade mig själv att hålla mig lugn i alla fall en dag till. En del av mig är grymt träningssugen, medan en del av mig skriker efter c-vitamin. Suget efter c-vitamin betyder, har jag lärt mig efter många år av förkylningserfarenhet, att jag inte är helt frisk. I hopp om att dämpa detta skrik sitter jag och äter kiwi och apelsin till frukost.

På dagens schema står städ, tvätt, rättning, planering och en fika med Ananthi. Men först ska jag surfa runt och ikapp, dricka kaffe och slölyssna på Nyhetsmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar