tisdag 18 oktober 2011

På väg hem

När jag gick av tåget i Göteborg i morse stod mamma på perrongen och väntade. Jag blev så glad så glad! Om jag skulle må riktigt riktigt bra skulle jag behöva träffa mamma varje morgon.

Mamma försåg mig också med ett paraflax. Regnet stod som spön i backen, och med facit i handen så hade jag blivit dyngsur om jag inte haft det. Oansvarigt av mig att åka utan. Ansvarigt av mamma att avvara sitt.

Jag mötte upp mina kollegor och vi satte oss och tog en välbehövlig och stärkande kopp kaffe. Jag lyxade till med att ta en kaffe med hasselnötssmak. Precis som jag gör när jag är i USA. Så himla gott.

Vilken toppenmorgon! Först tillbringa hela den vardagliga morgonen med Daniel, sen åka tåg som jag älskar, sen träffa mamma som jag också älskar och så en god kaffe på det.

Dagen har jag tillbringat på seminarier som gett mig många nya idéer och funderingar. Och nu sitter jag åter på tåget hem. Lång dag. Bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar