söndag 9 oktober 2011

Illsaknad

Det finns dagar då jag saknar pappa ner än andra. Det finns situationer och tillfällen då jag saknar pappa mer än annars.
Ibland har det sina naturliga förklaringar; man möter någon på stan som har samma parfym, man tänker tillbaka på fina minnen, man ser något eller någon som är starkt förknippad med honom, Svenne gör eller säger något som påminner om pappa.
Ibland kommer saknaden över mig som en hink med kallt vatten. Helt överraskad och chockad blir jag då. Då förstår jag inte alls vad som utlöser den här illsaknaden.

Just precis nu sitter jag och dricker kaffe. Mjölken tog slut när jag drack morgonkaffet, så för att göra kaffet lite godare tog jag en pepparkaka till. Jag doppade pepparkakan i kaffe och när jag stoppade den i munnen fick jag en sådan här chocksaknad. Det känns som man får en stöt. Som när man blir skrämd och blir så rädd att hjärtat stannar, man fryser till is och får ont i hela kroppen tills man insett vad som hänt och man börjar andas igen.

Så nu sitter jag här, smått chockad och med ont i kroppen, och undrar varför kaffedoppad pepparkaka gav mig en sådan toksaknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar