torsdag 20 oktober 2011

Grynkorvens Dag

Idag är det grynkorvens dag. Grattis grattis, på denna fantastiska dag! Gynkorv är mumma och något som jag äter väldigt ofta. Dagen till ära serverades det till lunch i matsalen. Eleverna delade inte min entusiasm för detta, men det gjorde Mattan. Vi gick dit och åt grynkorv så den nästan kom ut ur öronen på oss och magen stod i fyra hörn. Jag väntar på att korvkakans dag ska införas. Tänk, det vore ju toppen!

Denna vecka är niorna på prao, vilket gör att jag har ganska gott om tid över till att planera, rätta och bedöma. Det är skönt. Såhär borde det se ut schemamässigt varje vecka. Då skulle Anna må bra.

I eftermiddag har jag varit och gjort mina naglar fina, jag har tränat som en besatt, bakat bröd och nu sitter jag med min examinationsuppgift. Det är en bra dag idag. Allt går lätt och flyter på. Och så är det ju fredag imorgon. Nedförsbacke rakt mot helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar