lördag 29 oktober 2011

Lördag

När jag slött öppnade ena ögat imorse möttes jag av världens största leende. Så mycket bättre kan inte en dag börja. Jag låg kvar en stund innan jag gick upp och gick till gymmet. Igår var det pest och pina att träna, men idag gick det bra. Skönt men varmt.

Efter dusch och frukost hade jag några måsten att ta tag i. Jag hade tänkt att strunta i att Halloween-pynta i år. Dels för att jag egentligen inte har tid att ta fram det, dels för att jag inte har tid att ta bort det. Men Daniel tyckte att jag gott kunde ägna några minuter åt att pynta, and so I did. Men det ena ledde till det andra och nu är alla mina ljuslyktor diskade också.

Vi gick sedan ut på stan och uträttade några ärenden. Lämnade tillbaka en bok på bibblan, handlade på Oxen och Systemet. När vi kom hem tog vi tag i veckans städning. Det var verkligen väldigt dammigt. Jag fick brytet när jag var tvungen att hoppa mellan dammtussarna.

Daniel erbjöd sig att dammsuga. Det var väldigt svårt för mig att låta honom göra det. Jag med mitt kontrollbehov. Jag har ju hittills gjort allting själv, eftersom jag vill ha det på mitt sätt. Egentligen är det dumt tänkt, eftersom Daniel är lika pedantisk som jag. Innan jag lät honom gå lös med snabeldraken berättade jag i detalj hur jag brukar dammsuga och sen gick jag och städa toan och lät honom hållas. Det var väldigt jobbigt att släppa honom lös, men det gick ju fint. Rent och snyggt blev det, och det är ju det som är huvudsaken.

Nu har vi vilat lite. Eller, egentligen skulle vi läsa båda två men jag kom inte till ro. Och då tyckte jag att Daniel var lite väl koncentrerad på sin bok, så jag var tvungen att prata med honom hela tiden. Sen lät jag honom vara, för att sen störa honom genom att picka lite på honom. Efter att ha stört honom säkert tio gånger lade han tillslut undan boken och vips så sov vi båda två.

Nu - kaffe och peppis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar