söndag 31 maj 2015

2-års kalas

Igår packade vi husbilen och åkte till Ulricehamn för att fira Daniels systerdotter som fyller 2 år nu i veckan. Lily öppnade paket, vi fikade, Sixten och Lily lekte, vi grillade och skrattade mycket.







I Rogers kamera fanns bilder från Lilys 1-års kalas. Då var Sixten bara fyra veckor. Tänk att han varit så liten och pluttig!


Efter en natt av utsökt sömn, näsa mot näsa med Sixten och regnet som smattrade på husbilstaket, vaknade vi och gick till dukat frukostbord. Amerikanska pannkakor till frukost. Fatta vad lyxigt. Och så himla gott. 

Medan de andra gick till lekplatsen packade jag upp mina jobbväskor och jobbade i flera timmar. Jag fick jättemycket gjort, ja allt jag planerat att jag skulle få gjort i helgen. Jag hade ju naturligtvis hellre varit med och lekt med de andra, men jag hade verkligen inget val. Jag har ju en deadline.

Just nu tänker jag att "bara jag tar mig igenom den här veckan". Många sena arbetsdagar väntar med möten efter ramtiden var och varannan dag. Det är bara köra. Tänk vad skönt det kommer kännas att ta helg på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar