torsdag 7 maj 2015

Snabba veckan

Men hjälpars, vad den här veckan bränner iväg. I tisdags var Sixten redan lite piggare. Det kändes som han tog igen för att ha varit slö i måndags. Vi passade på att röja upp lite här hemma; plockade i ordning, vek tvätt och tvättade (jag med min bacill-skräck ni vet) och dammsög. Sixten är så himla rolig. Han snappar upp så himla mycket av det vi gör. Han vet att kammen ska vara i håret, att hårtorken blåser håret, att barnoljan ska vara på termometern, att snorsugen ska vara i näsan och toaborsten i toalettstolen. Min lilla hjälpreda. 


I lördags bestämde Sara, Jonna, Lena och jag att vi skulle fika så som igår. De senaste gångerna vi bestämt har det blivit inställt för att något av våra barn är sjuka. Så jag höll på att bryta ihop när Sixten vart sjuk. Men så blev han ju pigg så fort, som tur var, att fika igår blev av.

Jag och Sixten hann precis jämt bara hem och äta middag innan det var dags för oss att åka till stan för Sixtens första tandläkarbesök. 

Idag har vi varit och handlat. Det var verkligen välbehövligt. I kylskåpen såg det nästan ut som det bor en ungkarl här, inte en familj. Men nu är det välfyllt igen, och det känns gott i själen.

Sixten ligger ute i vagnen och vilar och jag har precis ätit lunch. Jag ska snart gå och och flytta över honom till bilen för att åka till Götene. Jag har lite och greja med innan jag börjar jobba på måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar