onsdag 27 maj 2015

Välkomnande

Tro det eller ej, men jag kom iväg från jobbet en kvart efter att jag haft min sista lektion. Helt otroligt och fantastiskt. Men min väska var så full och tung att jag knappt orkade bära den. En sak jag är bra på är att ta med jobbet hem. Det måste ju göras. Det försvinner inte bara för att jag slutar tidigare.

Många eftermiddagar när jag kommer hem möts jag av att Sixten står i fönstret och vinkar. Så även idag. Jag blir lika glad varje gång. Vilket välkomnande!


Vi åt lite mellanmål och sedan åkte vi till stan. Vårt ärende var att köpa ordentliga skor till Sissen (ja, Lily har fått oss alla att kalla honom det). Nu har han fått sig ett par fina lära-gå-skor så han kan traska runt utan problem. 

När vi kom hem åt vi hemmagjorda hamburgare och sedan gick Daniel ut medan Sixten och jag vattnade blommor, lekte och myste.

När han somnat, och det var på håret att jag också gjorde det, åkte min tunga väska fram och jag har nu jobbat i ett par timmar.

Men nu får jag ge mig för idag. Mina ögonlock är lika tunga som min väska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar