måndag 18 maj 2015

Vår semester i ord och bilder

När vi vaknat och ätit frulle i torsdags åkte vi mot färjan som skulle ta oss över till Danmark. Väl i Danmark hamnade vi i den värsta längsta kön och där och då förlorade vi nästan en hel dag av vår semester. Men det gick egentligen ingen nöd på oss. Vi hade ju både toalett och mat i husbilen och dessutom kunde Sixten härja fritt eftersom vi stod stilla långa perioder. Om vi suttit i en vanlig bil hade det varit en pina.

Sent omsider kom vi till Plön där vi tog in på en camping.

Efter en god natts sömn och en skön dusch tillbringade vi några timmar på campingen.





Framåt lunch packade vi ihop oss och styrde kosan mot Lübeck. Vi åt en snabb lunch innan vi gav oss ner på stan och kikade. Vi besökte bland annat tegelstenskatedralen S:ta Maria. Jag tände såklart ett ljus och Sixten blev imponerad och alldeles för glad över ekot av sin egen röst.





Efter en glass på en uteservering begav vi oss till husbilarna och på kvällen grillade vi kött och dukade upp långbord. Så himla härligt!



Morgonen efter tog vi en morgonpromenad för att titta på stadsporten Holstentor. 



Vi fortsatte sedan vår färd, men nu gick den hemåt så smått. Vi stannade och handlade diverse på både Citti och Calles. Vi passade på att fika också när vi ändå stannat. Och om det är något som varit fantastiskt på den här resan så är det gemenskapen och sällskapet. Vad jag har skrattat! Och vad Sixtens har tyckt att det varit roligt med så många som visat så mycket kärlek till honom.


Det är ju inte så ofta vi träffar Daniels familj så de har passat på att ta igen för förlorad tid. Det har också gjort att jag kunnat slappna av och jag har flera gånger fått äta och fika i lugn och ro. Det är lyxigt.

Vi stannade till och övernattade i Danmark. Hade det varit fint och lugnt väder hade det helt klart varit bästa övernattningsplatsen på resan. Precis vid havet stod vi. Men det blåste så man nästan inte kunde gå utanför dörren. Och när vi lagt oss på kvällen kändes det som att vi sov på en båt, för att det gungade så.

Sixten trivs verkligen i husbilen och varje morgon satt han och tittade ut genom fönstret. Nyfiken som han är.


Efter frukost styrde vi kosan hemåt. Lång väg och det var inte helt lätt att hålla Sixten nöjd hela resan. Men han var så duktig. 




Vi kom hem hit strax efter klockan 20 och då plockade vi ur det viktigaste ur husbilen. Sen bäddade vi rent i sängarna, duschade, Sixten fick sig ett bad och när han somnat packade jag jobbväskan. Jag var in säng vid 22.30 och ändå ställde jag klockan på 5.54 och gav mig upp och ut och sprang.

Det var inte med jättelätta steg jag begav mig med jobbet idag. Jag ville ha mer semester! Men när jag väl var på jobbet kände jag att jag laddat batterierna med mycket positiv energi dessa dagar. Skön känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar