torsdag 21 maj 2015

Torsdag

Jag tog ju sovmorgon i förrgår och jag har väl aldrig varit tröttare. Jag är piggare när jag går upp klockan 5 och springer. Så det har jag nu gjort i två dagar i rad och kommer så även att göra imorgon. Orka vara trött hela dagen liksom. Bättre att vara trött 10 minuter klockan 5, innan jag kommit ut tagit mina första löpsteg.

Jag har ju, fram till idag, valt den lätta vägen. Det vill säga den som består av 3 km asfalt och endast 1 km grusväg. Idag valde jag den svåra vägen - ut på mossen. Det är sjuuukt vilken skillnad det är. Idag hade jag en average pace på 5:08 till skillnad från igår när jag sprang på 4:53. Dock sprang jag 400 meter längre idag. Inte för att jag räknar eller så. Ha!

Det var i alla fall en fasa fin morgon. Och en toppenstart på dagen.


Idag åkte jag inte till jobbet, utan till Skara där jag varit på studiebesök tillsammans med Mathilda hela dagen. Mycket fniss blev det. Vad jag ser fram emot att jobba ihop till hösten! Vad roligt det ska bli.

Vi avslutade dagen med att besöka den nya skolan tillika vår kommande arbetsplats. De flesta av mina kollegor har redan varit där och kikat, men för mig som varit föräldraledig var det första gången. Det är ju en byggarbetsplats så vi fick ha både hjälm och reflexväst på oss. 


När jag kom hem åt vi pannkakor och sen gick vi ut i det fina vädret. Jag har under kvällens gång vikt två tvättar samt tvättat och hängt en. Nu är det äntligen, efter en hel vecka av tvättande, tomt i tvättkorgarna. Jamen det blir ju så när man varit på semester.

Idag är det, som den uppmärksamme vet, torsdag. Min nya favoritdag ju! Det betyder att det väldigt snart är helg. Och jag kan inte tänka mig att någon längtar efter helgen mer än jag. Tänk två hela dagar med min familj. Lycka, lycka, lycka.

Jag hoppas på fint väder så vi kan vara ute mycket. Kanske ta en cykeltur, grilla och greja i trädgården. Jag vill också städa igenom huset ordentligt och förbereda kommande vecka, vilket jag inte fick göra i helgen som gick. Och så ska jag måla tånaglarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar