måndag 4 maj 2015

Helgens

Igår kväll var vi på parthey!

Ja, det var vad jag hann skriva igår kväll innan Sixten vaknade strax efter klockan 21 och var jätteledsen och helt genomförkyld. Jag fick göra mig i ordning och gå och lägga mig med honom. Det fanns liksom inget annat att göra i det läget.

Så nu gör jag ett nytt försök. I lördags kväll var vi på parthey! Lena och hennes (andra) kompis Anna hade gemensam 30 års-fest. Gudars, vad roligt det var. Och väldigt trevligt. Vi gick tipspromenad, åt god mat, lekte lekar och dansade. Jag blev placerad bredvid Sara och som vi skrattade!


Det var härligt att få en hel kväll med mina tjejer. Det blev många skratt och asgarv och fniss blandat med allvarliga samtal på toaletten. Precis som förr i tiden. Roligt!

Mamma var barnvakt åt Sixten. Det var andra gången sedan Sixten kom som någon annan än jag eller Daniel nattade honom. Första gången var han bara sju veckor, så det räknas nästan inte. Men det hade gått så bra så. Inget gråt och han somnade i spjälsängen utan problem. Skönt det. För oss alla.

Igår vaknade Sixten 6.20 och då gick jag upp och följde vår morgonrutin. Med skallebank gav jag mig ut på vår promenad, och efter dusch och två stora bitar smörgåstårta till frulle var jag fit for fight.

Daniels pappa kom hit vid 10 för att hjälpa Daniel att montera back-kameran i vår husbil. Så det grejade de med. Sixten hängde med mig medan jag bäddade rent i sängarna och tvättade. Vi gick ut lite, men då började det regna så vi vart inte så långvariga.

Efter middag och en liten tuppeluring på det sken solen igen, så vi gick ut igen. Vi hängde lite i husbilen och man blir ju enna sugen på att ge sig ut.



Nästa vecka bär det av! Jag tog in alla tallrikar och glas och diskade dem, så det är bara att städa ur bilen, bädda i, fylla kylen och dra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar