fredag 28 februari 2014

Vilken dag!

Den här dagen alltså. Jag avlider. Det började redan i bilen. Mina kära samåkningskamrater fick mig att skratta så jag började må illa. Jag mådde illa i en hel timme efter att vi skiljts åt. Det är ju i och för sig en bra orsak till mitt illamående, men ändå. Vilken start på denna fredag!

Sen trodde mina nyanlända elever att jag fyllde år idag, så de uppvaktade mig med tårta och presenter. Tydligen är det en sed i deras kultur att applådera när födelsedagsbarnet skär upp tårtan. Jag blev alltså applåderad av sex personer när jag skar upp min tårtbit. Och så fotograferad jag blev. I alla möjliga konstellationer. Nu ligger jag la ute på sociala medier i utlandet.  Jag blev så överraskad och jätteglad och generad och rörd och full i skratt och svettig. Ja, herre min gud. Jag höll på att smälla av. Jag visste inte var jag skulle göra av mig själv.

Det är som sagt fredag idag så efter jobbet åkte jag till gymmet. Jag har ju inte varit där på två dagar, så det var skönt. När jag kom hem var mamma och Bengt A hemma och när jag duschat åt vi räkor och vitlöksbaguette.

Nu har jag bänkat mig i soffan framför Lets Dance och har ätit en semla som dessert. Det är inget program jag följt förut, men i år är det så många roliga med så jag måste bara titta en skvätt.

Och nu är det bara sex veckor kvar till påsklov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar