måndag 24 februari 2014

Ångest och premiär

Igår när vi lagt oss sa jag till Danne att det kändes som att vi inte träffats eller pratat med varandra på hela helgen. (Jag fick liksom i all hast, innan vi båda stupsomnade i lördags, berätta att jag köpt mammatrosor när jag och mamma var i Skövde.) Han höll med men konstaterade att vi är inne i en intensiv period av renovering. Det vet jag väl, och jag om någon vill ha det där köket klart helst igår. Så det är inte det.

Det handlar i stället om att jag får ångest för att det snart är för sent för oss att någonsin mer vara ensamma. Snart kommer bebben och vi blir en familj. Jag kommer aldrig mer i våra liv att få ha Daniel för mig själv. Och den här sista tiden, som jag ser det just nu, renoverar vi och är-tröttar vi bort. Jag tänker att det är nu vi borde passa på att umgås så mycket att vi tröttnar på varandra, men istället umgås vi mindre än någonsin eftersom jag inte kan bidra så mycket i renoveringens nuläge.

Men men, snart är det dags att måla tak och väggar och då kan vi ju passa på att språka lite under tiden. Och Daniel sa, för att lugna mig, att det våra barn kommer flytta från oss och att vi blir ensamma igen då. Mmm.. och då är vi typ 50 år.

Imorse när jag gick ut och hämtade tidningen hade jag förberett mig på att frysa, men blev förvånad när jag kände att det var varmt. Så idag blev det jackbyte. Från vinterjacka till skinnjacka. Premiär! Jag vågar inte hoppas på att våren är nära riktigt än, men idag kändes den inte så långt borta i alla fall. Få är nog lika glada över det som jag är.

Idag åkte jag till gymmet efter jobbet. Det kändes skönt efter två dagars uppehåll. Konstigt det där, att jag är så trött att jag vill spy och gråta men ändå är träningssugen. Dagen till ära hade jag mina nya träningskläder som jag inhandlade i lördags. Det ger alltid en extra skjuts till motivationen.

När jag kom hem, duschat och ätit gjorde jag smörgåsar, la in en tvätt, vattnade alla blommor, plockade ner och vek tvätten som hängde uppe, dammsög badrummet och hängde upp tvätten. Efter det landade jag i soffan och här sitter jag än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar