söndag 2 februari 2014

Helgens

Jag har haft en så lugn och skön helg. Jag har fått en del gjort men i min takt. Jag har verkligen försökt att förtränga det här med renoveringen, fastän jag vet att det funnits saker jag klarat av att göra själv. Men så har jag tänkt att "är Danne ledig får jag också vara ledig". Men han har ju varit allt annat än ledig dock.

Igår bäddade jag rent i sängen, tvättade en tvätt, var i stan och fikade med Ananthi och var en sväng hos min morbror.

Idag började jag dagen med att baka semelbullar. Tänkte att det skulle få vara i år i och med att köket ser ut som det gör, men så när det inte vart något med renoveringen den här helgen så passade jag på. Jag menar, det är ju snart semeldagen. 


När jag skjutsade mamma till tåget passade jag på att träna när jag ändå var i stan. Jag kanske får ta tillbaka det där med att mina träningsdagar är räknade. För det gick så bra. Och det var så lätt. Trots att jag dammsugit nedervåningen idag. Och dammsugning och jag är inte kompisar nuförtiden. 

Nu har vi ätit varsin semla och tittat på Farmen. Jag är redo för en ny vecka för matlådor och smörgåsar är gjorda, all tvätt är tvättad, diskmaskinen är urplockad, kompostlådorna är tömda, ägg är hämtade och fågelmaten är påfylld.


Innan jag kryper till kojs ska jag ta fram kläder till imorgon och packa jobbväskan, dock inte gymväskan. För imorgon ska vi till Lidköping på informationsmöte om föräldraledighet. Och på tal om ledighet. 5 arbetsdagar kvar till sportlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar