lördag 1 mars 2014

Dop och födelsedagsmiddag

Mitt lilla projekt för dagen var att måla spjälsängen. Så det gjorde jag efter frullen. Jag kan säga att det inte var det lättaste. Att sitta där på huk med min stora buk. Jag blev helt genomsvettig. Hua mig. Får se om jag nöjer mig med att måla den en gång, eller om jag målar den en gång till.


När jag gjort det bäddade jag rent i sängen, tvättade en tvätt och dammsög både över- och undervåningen. Sen blev jag helt slut. Men det var bara att hoppa in i duschen, äta lunch och göra sig i ordning för att åka på dop.

Idag var det Stellas tur att bli döpt och efteråt åt vi gofika som mamman Elin gjort. Jag vet ju vem jag ska anlita till att göra min doptårta. Helt otroligt fin, och otroligt god.


Ikväll har vi; jag, mamma, Karin och Sven med respektive (eller jag hade ju ingen respektive med mig - det var jag och bebben) varit på Kingfischer och ätit födelsedagmiddag. God mat och fina presenter.

Nu ska jag duscha och sen krypa ner i min renbäddade säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar